Шановні читачі!

 

До вашої уваги пропонується

віртуальна книжкова виставка на тему:

 

Туристичний бізнес: теорія та практика

 

Виставка має наступні розділи:

 

1.    Організація туристичної діяльності

2.    Міжнародний туризм: перспективи розвитку

3.    Зелений туризм: реалії та перспективи

4.    Правове регулювання туристичної сфери

 

 

 

 

 

1.    Організація туристичної діяльності

 

 

 2 прим-ч/з №1

                                                         28 прим.-навч.аб.

 

Мальська, М. П.

Туристичний бізнес: теорія та практика [Текст] : навч. посібник / М. П. Мальська, В. В. Худо. – 2-ге вид., перероб. та доп. – К. : Центр учб. л-ри, 2012. – 368 с.

65.433я73 М21

 

В сучасних умовах переходу України до ринкової економіки в кожній галузі відбувається пошук нових шляхів та методів виробництва, здійснюється аналіз сучасного стану, окреслюється перспективи на майбутнє.

Ці процеси характерні також для туристичної галузі, яка спрямована на отримання прибутку через задоволення туристичних потреб населення, надання йому різноманітних туристичних послуг у вигляді житла, харчування, транспортного й екскурсійного обслуговування та іншого сервісу.

Туризм - це єдина виробнича галузь, про яку майже всі згадують із задоволенням. Адже слово «туризм» асоціюється у людей з приємним місцем, де вдалося побувати в минулому і яке хочеться відвідати у майбутньому.

У підручнику розглянуто концептуальні підходи до туристичного бізнесу, менеджменту та маркетингу.

 

 

 

 1 прим.-ч/з № 1

 

Вайтекунас, П.

Исторические корни как основа туристического продукта [Текст] / П. Вайтекунас // Украинский туризм. – 2012. – № 1. – С. 78─80.

 

С каждым годом международный туризм играет все большую роль как в мировой экономике, так и в национальных экономиках практически всех стран мира. Литва- не исключение, потому эта страна, как и другие, заинтересована в притоке иностранных туристов.

Зачем украинцам ехать в Литву? На этот вопрос можно ответить по- разному. Можно в нашу страну приехать для того, чтобы изучить возможность ведения бизнеса, привлечения инвестиций, создания предприятия на территории Европейского Союза – это бизнес - туризм, который у нас довольно хорошо развит. Можно приехать лечиться или отдыхать на наши курорты - как морские, так и климатические. Обмен студентами, изучение возможностей образования в наших учебных заведениях - это еще одна составляющая туризма. Но, в конце концов, все эти виды туризма представлены и в других странах. А в чем же уникальность Литвы? Об этом в статье рассказывает автор Пятрас Вайтекунас.

  

 

 

 

 1 прим.- ч/з № 1

                                                  1 прим.- навч. аб.

 

Качмарек, Яцек

Туристический продукт [Текст] : пер. с польск. : учеб. пособие / Яцек Качмарек, Анджей Стасяк, Богдан Влодарчик. – М. : ЮНИТИ-ДАНА, 2008. – 495 с.

65.433я73 К30

 

Рассматриваются индустрия туризма и прежде всего производимый ею туристический продукт: история его развития, компоненты, жизненный цикл, механизм формирования цен. Показываются стратегии, применяемые на различных фазах жизненного цикла туристического продукта. Уделяется внимание маркетинговым исследованиям туристического ринка.

Книга содержит множество интересных примеров, иллюстрирующих деятельность польских  и зарубежных туристических компаний, а также экскурсов в историю развития туризма. В конце каждой главы предлагаются  задания для самостоятельного выполнения.

 

 

 

 2 прим.- ч/з № 1

                                                    3 прим. – навч. аб.

 

Кудла, Н. Є.

Маркетинг туристичних послуг [Текст] : навч. посібник / Н. Є. Кудла. – К. : Знання, 2011. – + CD.

65.433-211.1я73 К88

 

У навчальному посібнику систематизовано теоретичні та практичні аспекти маркетингу туристичних послуг з використанням закордонного і передового вітчизняного досвіду, що дасть змогу читачеві опанувати теоретичні знання та застосувати їх у практичній роботі у галузі туристичного бізнесу. Крім теоретичного матеріалу подано короткий словник маркетингових термінів зі сфери туристичних послуг.

 

 

 

 1 прим.- ч/з № 1

                                               2 прим. – навч. аб.

 

Дурович, А. П.

Менеджер турагенства [Текст] / А. П. Дурович. – Минск : Cовременная школа, 2010. – 320 с. + Електрон. зміст.

65.433.12 Д84

 

Менеджер турагенства - новая, но успешно развивающаяся профессия, теоретический аспект до настоящего времени не был раскрыт ни в одном издании. В пособии рассматривается концепция маркетинга в туризме, направленного на реализацию продуктовой, ценовой, сбытовой и коммуникационной политики туристической организации.

 

 

 

 2 прим.- ч/з № 1

                                                     3 прим. – навч. аб.

 

 

Школа, І. М.

Менеджмент туризму [Текст] : підручник / І. М. Школа, О. П. Корольчук. – Чернівці: Книги - ХХI, 2011. – 464 с. + Електрон. зміст.

65.433-21я73 Ш67

 

У підручнику розкриваються основні поняття туризму, види засоби, методи і форми туристичної діяльності; наведена характеристика міжнародних, регіональних та національних туристичних організацій; аналізуються різні аспекти туризму (мотивація туристичних поїздок, формування туристичного продукту і його ціни); розглядається вплив зовнішнього і внутрішнього середовища на ефективність діяльності туристичного підприємства, стратегія діяльності і розвитку туристичної галузі, менеджмент і маркетинг туризму, еволюція розвитку міжнародного туристичного ринку.

 

 

 

 3 прим.-ч/з №1

                                                   47 прим.- навч.аб.    

 

Мальська, М. П.

Організація та планування діяльності туристичних підприємств: теорія та практика [Текст] : навч. посібник / М. П. Мальська, О. Ю. Бордун. – К. : Центр учб. л-ри, 2012. – 248 с.

65.433.1-23я73 М21

В посібнику викладений зміст лекційного матеріалу курсу «Організація та планування діяльності туристичних установ». Посібник розкриває зміст проведення планування на туристичних фірмах. Поглиблює теоретичні знання та методологічну  основу здійснення техніко-, економіко- та бізнес-планування на туристичних підприємствах. Також практичні завдання допоможуть студентам оволодіти теоретичними знаннями на практиці.

 

 

 

 1 прим.- ч/з № 1

                                                    2 прим. – навч. аб.

 

Сорокина, А. В.

Организация обслуживания в гостиницах и туристских комплексах [Текст] : учеб. пособие / А. В. Сорокина. – М. : ИНФРА-М, 2010. – 304 с. + Електрон. зміст.

65.432я722 С65

 

Приводится краткий историчеcкий очерк развития мирового гостиничного хозяйства. Рассматриваются системы классификации гостиниц, организационные структуры управления, деятельность подразделений современной гостиницы (службы приема и размещения, бронирования, питания, безопасности, маркетинга и др.), а также вопросы маркетинга, PR-деятельности и психологии обслуживания в индустрии гостеприимства.

Содержит должностные инструкции работников гостиниц.

 

 

 

 2 прим.- ч/з № 1

                                                    18 прим. – навч. аб.

 

Власова, Т. И.

Анимационный менеджмент в туризме [Текст] : учеб. пособие / Т. И. Власова, А. П. Шарухин, Н. И. Панов. – М. : Изд. центр "Академия", 2010. – 320 с. – (Высшее профессиональное образование).

77.056я73 В58

 

Приведены история развития анимационной деятельности в туризме, ее зарождение и становление в России. Рассмотрены сущность туристской анимации и анимационного менеджмента в туризме, потребность туристической индустрии в анимационных услугах, психологические аспекты потребителей анимационных услуг и их учет в ходе туристической деятельности. Освещены вопросы туристской анимации как объекта менеджмента, организации управления анимационной деятельностью, профессиональной подготовки менеджеров анимации в сфере туристической индустрии.

 

 

 

 2 прим.- ч/з № 1

                                                     1 прим. – ч/з № 3

                                                     2 прим. – навч. аб.

 

Стратегічний розвиток туристичного бізнесу [Текст] : монографія / за ред. А. А. Мазаракі. – К. : Київ. нац. торг.-екон. ун-т, 2010. – 596 с. + Електрон. зміст. – Спосіб доступу: локальна мережа ПУЕТ.

65.433 С83

 

 У монографії визначено пріоритетні напрями діяльності підприємств готельного та туристичного бізнесу. Розроблено методологічні підходи до формування стратегічного розвитку підприємств. Розглянуто основні заходи щодо вдосконалення економічного механізму управління підприємствами, комплексної системи управління якістю послуг та конкурентоспроможністю підприємств. Надано практичні рекомендації щодо впровадження кластерної концепції у туризмі.

 

[Вгору]

1.    Міжнародний туризм: перспективи розвитку

 

 1 прим.-ч/з № 1

 

Вольский, А.

Отдых на Мальдивах [Текст] / А. Вольский // Большая прогулка. – 2011. – № 4. – С. 14─19.

 

«Моя знакомая так долго и настойчиво мечтала побывать на Мальдивах, что ее состоятельный муж, наконец, не выдержал и сделал благоверной подарок на день рождения. И вот, красуясь свежим загаром, знакомая вернулась в Киев и появилась среди друзей. «Ну, как?» - был первый общий вопрос. Ответ был примерно такой: «Мальдивы - это первые пару дней воешь от скуки, а в последний день плачешь - так не хочеться уезжать».

 

 

 

   1 прим.-ч/з № 1

 

Самойлов, Ю.

Испания: перспектива массовости? [Текст] / Ю. Самойлов // Украинский туризм. – 2011. – N4. – С. 30─32 .

 

Современный, т.е. посткризисный рынок туристических услуг представляет собой классическую картину рынка потребителя, когда предложение опережает спрос, и участники рынка вынуждены конкурировать между собой за конечного потребителя. В результате предложение туристического продукта становится максимально разнообразным, и в конкурентной борьбе за кошелек туриста выигрывает та из турфирм, которая способна максимально удовлетворить потребности самых широких категорий потребителей. В том числе и с помощью ввода на рынок нового продукта, неизвестного ранее в таком качестве. Например, резко увеличить доступность направления, ранее считавшегося элитным.

Цель этой публикации как раз и состоит в том, чтобы поделиться  с нашими читателями некоторыми особенностями работы на испанском направлении.

 

 

 

  1 прим.-ч/з № 1

 

Войтал, Д.

За "шенгенкой" ─ только с е-ваучером! / Д. Войтал // Украинский туризм. – 2011. – № 6. – С. 70─73.

 

Инициированная МИД Польши и Польской туристической палатой технология электронного туристического ваучера сводит к минимуму формальности при открытии туристических шенгенских виз.

Автор пишет: «Туристические компании вкладывают довольно большие инвестиции в инфраструктуру и сервис для туристов. В масштабах Польши эти суммы исчисляются миллиардами євро. Поэтому мы должны иметь гарантию, что туристы в Польшу приедут, а не отправятся куда- либо еще из-за невозможности получить визу в польском консульстве. Для этого мы- члены туристической палаты – об’явили тендер среди IT- компаний, и с нуля создали систему электронного ваучера». В статье рассказывается о преимуществах этой системы.

 

 

 

  3 прим.-ч/з № 1

                                                      7 прим.- навч. аб.

 

Мальська, М. П.

Міжнародний туризм і сфера послуг [Текст] : підручник / М. П. Мальська, Н. В. Антонюк, Н. М. Ганич. – К. : Знання, 2008. – 661 с. + [Електрон. зміст].

65.433.8я73 М21

 

У підручнику розглянуто міжнародний туризм як суспільний феномен та індустрію, його види і чинники, що впливають на туристичний рух. Проаналізовано індустрію міжнародного ринку та її складові. Викладено засади та світовий досвід менеджменту і маркетингу міжнародного туризму, описано поняття та різновиди світового туристичного ринку й механізми його регулювання.

 

 

 

  1 прим.-ч/з № 1

 

Туризм и гостиничное хозяйство Испании в условиях экономического спада [Текст] // Гостиничный и ресторанный бизнес. – 2010. – N2. – С.4649.

 

Еще в 2008 году Испания занимала второе место в мире по популярности среди туристических направлений (после Франции), и принимала ежегодно 60 миллионов иностранных туристов; таким образом, количество посетителей, приезжающих в страну с визитом на несколько дней в году, составляло около 135% от всего населения Испании.

 

 

 

 1 прим.-ч/з № 1

 

Донечанин, В.

Вьетнам: неповторимая красота по сходной цене [Текст] / В. Донечанин // Украинский туризм. – 2011. – N2. – С.56─58.

 

Мы не так много знаем об этой стране - старшее поколение помнит то, что до сих пор носит название «вьетнамской войны», более молодые тоже знают о тех событиях - но уже по фильмам наподобие «Рембо». На самом же деле сегодняшний Вьетнам – это мировая туристическая жемчужина, которую посещают несколько миллионов человек в год. Вьетнамские курорты предлагают все виды чудес - как чудеса природы, так и рукотворные чудеса, созданные древними цивилизациями за многие века.

Об особенностях этой страны подробнее в статье «Вьетнам: неповторимая красота по сходной цене».

 

 

 

 1 прим.-ч/з № 1

 

Білецька, І.

Діловий туризм у контексті розвитку міжнародного туризму [Текст] / І. Білецька // Журнал європейської економіки. – 2011. – N2. – С.178─187.

 

В статті досліджено сучасні тенденції розвитку міжнародного туризму та проаналізовано наслідки впливу світової економічної кризи на результати туристичної діяльності в розрізі окремих туристичних регіонів світу. Окрему увагу приділено особливостям розвитку ділового туризму як одного з найперспективніших напрямів у структурі міжнародного туризму.

 

 

 

  1 прим.-ч/з № 1

                                                   1 прим.- навч. аб.

 

 

 

Экономика и организация туризма: международный туризм [Текст] : учеб. пособие / под ред. И. А. Рябова, Ю. В. Забаев, Е. Л. Драчева. – 4-изд., испр. и доп. – М. : КноРус, 2010. – 568 с.

65.433.8я73 Э40

 

Всесторонне рассматривается международный туризм как феномен и индустрия, в частности, его виды и факторы, влияющие на туристические потоки. Подробно анализируются составляющие индустрии международного туризма: предприятия размещения и питания, транспорт, туроператоры и агенты и др. Излагаются принципы экономики, менеджмента и маркетинга туризма. Описываются понятия и разновидности туристского ринка и механизмы его регулирования.

 

 

[Вгору]

2.    Зелений туризм: реалії та перспективи

 

 

 

 1 прим.-ч/з № 1

 

Розвиток сільських територій: економічний, соціальний та екологічний аспекти [Текст] // Туризм сільський зелений. – 2011. – N1. – С. 14─15.

 

За темою «Розвиток сільських територій: економічний, соціальний та екологічний аспекти» в Києві 17-18 березня 2011 р. відбулася міжнародна науково - практична конференція. На конференції працювали секції: економічний розвиток сільських територій; розвиток сільського зеленого туризму як виду туристичного бізнесу. 15 років сільському зеленому туризму  України; проблеми розвитку соціальної сфери села; раціональне природокористування й екологічний стан у сільській місцевості. В статті подано тези виступів учасників конференції.

 

 

 

 1 прим.-ч/з № 1

 

Андрєєва, Н.

Сучасна організація аграрного туризму в Україні як перспективний напрямок розвитку сільських територій [Текст] + [Електронний ресурс] / Н. Андрєєва, С. Нездоймінов, І. Дишловий // Економіст. – 2011. – N7. – С.25─28. - Спосіб доступу: електрон. чит. зал ПУЕТ.

 

Аграрне виробництво в Україні залишається головним видом господарської діяльності на селі, від якого залежить основна частина грошових надходжень для фінансування забезпечення селянської родини. Проте сучасна економічна ситуація поставила саме селянську родину та сільськогосподарську галузь виробництва у край економічно невигідне становище, чим значно зменшила її значення як  засобу  вирішення проблем розвитку сільських територій. Така ситуація змушує сільське населення займатися пошуком альтернативних джерел надходжень за рахунок розвитку підприємницької або власної господарської діяльності в інших сферах, зокрема аграрному туризмі.

Метою статті є визначення проблемних питань територіальної організації підприємницької діяльності в сфері аграрного туризму та розробка пропозицій щодо удосконалення державного механізму розвитку туристичної діяльності в сільській місцевості.

 

 

 

 1 прим.-ч/з № 1

 

Камушков, О. С.

Розвиток зеленого туризму як ланки туристичної сфери України [Текст]  / О. С. Камушков // Держава та регіони. – 2009. – N5. – С.7883.

 

Сучасний етап розвитку ринкових відносин пов'язаний з ефективним управлінням інноваційними процесами через пошук нового забезпечення екологічності сучасного виробництва і передбачення розвитку сільського зеленого туризму, вирощування екологічно чистої продукції. У сучасних умовах господарювання для задоволення потреб людей, що проживають в умовах урбанізованого середовища велику роль відіграє сільський зелений туризм, який можна зарахувати до одного з видів підсобного господарювання. В статті автор розглядає розвиток зеленого туризму як ланки туристичної сфери України.

 

 

 

  2  прим.-ч/з № 1

                                                  1 прим.- ч/з № 3

                                                  7 прим.- навч. аб.

 

 

Рутинський, М. Й.

Підходи до організації сільського зеленого туризму у Великобританії та скандинавських країнах [Текст] / М. Й. Рутинський, Ю. В. Зінько // Зелений туризм [Текст] / М. Й. Рутинський, Ю. В. Зінько. – К. : Знання, 2008. – С. 52─57.

65.433 Р90

 

У книзі висвітлено теорію і практику організації та функціонування сільськогосподарського зеленого туризму в Україні. Послідовно розкрито основні поняття й концепції сільського зеленого туризму, а також розглянуто питання менеджменту, планування й маркетингового просування у цій галузі. Проаналізовано європейський досвід і перспективи розвитку зеленого туризму в Україні.

 

 

 

  3  прим.-ч/з № 1

                                                       5 прим.- навч. аб.

 

Лужанська, Т. Ю.

Сільський туризм [Текст] : історія, сьогодення та перспективи : навч. посібник / Т. Ю. Лужанська, С. С. Махлинець, Л. I. Тебляшкіна. – К. : Кондор, 2008. – 385 с.

65.9(4Укр)433.5я73 Л83

 

Даний навчальний посібник - одна із спроб висвітлити актуальні проблеми та аспекти удосконалення розвитку і успішного функціонування сільського туризму, використовуючи теорію та практику досліджень, знання основ сучасного підприємництва в туристській сфері.

В навчальному посібнику на належному рівні розкрито основні аспекти становлення та формування сільського туризму; проаналізовано організацію та планування даного виду туризму; розкрито питання розвитку сільського туризму в Карпатському регіоні й на регіональному рівні ( на прикладі Закарпатської області).

 

 

[Вгору]

3.    Правове регулювання туристичної сфери

 

 

 1 прим.-ч/з № 1

 

Нестерова, І.

Щодо проблем формування дієвої програми детінізації відносин у сфері туристичного бізнесу України [Текст] / І. Нестерова // Підприємництво, господарство і право. – 2010. – N3. – С.139141.

 

Сфера туризму – вагома складова соціально - економічної стратегії держави, спрямованої на формування освітнього та культурного рівня життя населення. Основною проблемою, що стримує розвиток цієї галузі, - тіньова економіка.

У статті розглядаються проблеми тіньової економіки у сфері туристичного бізнесу України, основні чинники виникнення цього феномена.

 

 

 

  1 прим.-ч/з № 1

 

Кафарський, О. В.

Законодавче забезпечення господарських відносин у сфері сільського туризму [Текст] / О. В. Кафарський // Держава і право. Юридичні і політичні науки. – 2011. – Вип. 54. – С. 425─431.

 

В статті висвітлюються особливості законодавчого забезпечення діяльності суб’єктів господарювання у сфері сільського туризму. Порівнюються норми законів України «Про особисте селянське господарство», «Про фермерське господарство» із Законом «Про туризм».

 

 

 

   2  прим.-ч/з № 1

                                                   1  прим.- навч. аб.

 

Организация международного туризма [Текст] : учеб. пособие / под ред. А. А. Скамницкий. – М. : Гардарики, 2008. – 250 с.

65.433.8я73 О-64

 

В книге рассмотрены нормативно - правовое обеспечение международного туризма, характеристики рынка туристских услуг и туристских формальностей в разных странах мира. Особое внимание уделено развитию международного туризма Российской Федерации.

 

 

 1 прим.-ч/з № 1

 

Бедрак, Н.

Зміст та особливості механізму адміністративно-правового регулювання туристичної галузі [Текст] + [Електронний ресурс] / Н. Бедрак // Підприємництво, господарство і право. – 2009. – N6. – С.5659. - Спосіб доступу: електрон. чит. зал ПУСКУ.полный текст.

 

Вітчизняна туристична галузь займає провідне місце у соціально-економічному житті країни, поступово посилюється її вплив практично на всі сфери життя та діяльності людини, статус туризму постійно зростає, відповідно зростає заінтересованість держави у подальшому розвитку галузі, що потребує розгалуженої й обґрунтованої системи правового регулювання. Особливість правового регулювання полягає в тому, що воно має специфічний механізм. Саме налагоджений механізм адміністративно-правового регулювання туристичної галузі є важливою умовою того, щоб не допустити соціально небезпечного, хаотичного стану справ у туристичній діяльності, забезпечити врегульовану й упорядковану у законодавчому порядку систему відносин у цій сфері.

 

 

 

 1 прим.-ч/з № 1

 

Компанієць, А.

Отримання ліцензії на туристичну діяльність [Текст] / А. Компанієць // Отельный бизнес. – 2009. – N3. – С.50-53.

 

Туристичний бізнес в Україні щороку прогресує. З’являються нові туристичні продукти, підвищується культура надання туристичних послуг, а найголовніше – збільшується кількість споживачів, тобто людей, які подорожують та відпочивають. Саме ці фактори визначають стабільний розвиток туристичної сфери в Україні. Аби займатися туристичним бізнесом згідно із українським законодавством необхідно одержати ліцензію на туристичну діяльність.

 

 

 

 1 прим.-ч/з № 1

 

Ожерельєв, В. П.

Міжнародно-правові аспекти становлення і розвитку екоспейс-туризму [Текст] / В. П. Ожерельєв // Держава і право. Юридичні і політичні науки. – 2010. – Вип.48. – С.583-595.

 

Відомо, що в багатьох державах світу туризм є важливою галуззю господарства і вносить вагомий внесок до державного бюджету. Так можна сказати не тільки відносно бідних, але й багатих-промислово розвинених країн. У окремих державах світу туризм є єдиною основою їх економічного розвитку.  

В статті автор досліджує міжнародно-правові аспекти становлення і розвитку нового напряму туристичної діяльності – екоспейс-туризму.